Business/informatie analist medior

De Afdeling Informatie management  zoekt een veelzijdige, hands-on Business/Informatie analist met ervaring met proces en/of zaakgericht werken volgens een agile aanpak.

Dit ga je doen

Je doorgrondt de SodM werkprocessen en hun onderlinge samenhang, en je kan dan ook de vertaling maken naar informatie- en ICT oplossingen. Je verzamelt specificaties, ondersteunt de realisatie en invoering, begeleidt gebruikers en voert functioneel beheertaken uit.

Je richt je op de korte termijn vooral op het vernieuwingstraject HAVIK dat zaakgericht werken ondersteunt bij SodM:

  • je ondersteunt proceseigenaren bij het optimaliseren van hun werkprocessen inclusief benodigde gegevens en informatie
  • je stelt mede een business case op voor omvangrijke nieuwe of gewijzigde functionaliteit
  • je stelt user cases en user stories op met de gebruikers, proceseigenaren en de leverancier
  • je ondersteunt de besluitvorming van gebruikers en management,
  • je managet de verwachtingen van gebruikers en management betreffende IT leveringen
  • je begeleidt gebruikers bij testwerkzaamheden en gebruik (van HAVIK)
  • je geeft trainingen aan (nieuwe)  gebruikers
  • je voert functioneel beheer werkzaamheden uit (bv. beheer autorisaties, opstellen data richtlijnen)
  • je stuurt de leverancier aan

Op de langere termijn zal je je takenpakket mogelijk verbreden naar de informatievoorziening van heel SodM:

  • je voert bovenstaande activiteiten ook uit voor domeinen als geografische informatievoorziening, document management en archivering

Naast de bovengenoemde specifieke taken heb je ook een rol in:

  • implementatie en onderhouden van informatiebeveiliging bij SodM
  • deelname aan interdepartementale activiteiten op het terrein van informatievoorziening
  • deelname aan samenwerking met andere inspecties op het terrein van informatievoorziening

De functie in deze vorm is nieuw voor SodM. Je krijgt zelf invloed op de exacte invulling van de functie.

Dit ben jij
Om te beginnen ben je een veelzijdige  en pragmatisch ingestelde analist met tenminste 3 jaar praktijkervaring in business- en informatieanalyse.

Je hebt actuele, en praktische kennis en ervaring met proces- en /of zaakgericht werken en een agile aanpak. Je bent door opgebouwde ervaring (tenminste 3 jaar) bedreven in het omgaan met gebruikers en gebruikerswensen om een haalbaar resultaat te bereiken.

Je kan acteren op operationele en tactische niveau’s in een kleine organisatie van operationele medewerkers tot en met afdelingshoofd. Je bent besluitvaardig en doortastend.

Daarnaast heb je:

  • academisch werk- en denkniveau
  • ervaring met projectmatig werken
  • tenminste 1 jaar ervaring met een agile/scrum aanpak
  • bij voorkeur ervaring met inspecties, de rijksoverheid of de mijnbouwindustrie en bijbehorende wet- en regelgeving
  • bij voorkeur ervaring met archief- en document management en/of geografische informatievoorziening
  • bij voorkeur ervaring met SQL en rapportage tools
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal

Dit bieden wij

Bij SodM draag je bij aan complexe maatschappelijke toezichtsvraagstukken die volop in de aandacht staan van burgers, media en de politiek. Je neemt plaats in de afdeling Informatie management die de werkprocessen van de inspecteurs, specialisten, adviseurs en managers van SodM met adequate informatievoorziening en IT middelen ondersteunt. Deze afdeling maakt onderdeel uit van de Directie Bestuurszaken. Vanzelfsprekend is er gezien het takenpakket sprake van veel interactie met de collega’s van de andere Directies en Afdelingen van SodM.

Naast de inhoudelijke uitdaging kun je rekenen op:

  • Een salaris in schaal 11-12 (functiegebouw Rijk) o.b.v. eerdere kennis en ervaring. Zie tabel salarisschalen Rijksoverheid.
  • Een werkweek van 36 uur.
  • Een dynamische, professionele en resultaatgerichte werkomgeving.

Arbeidsvoorwaarden conform de cao van het Rijk.

Werkplek

SodM en ook jouw werkplek bevindt zich aan de Henri Faasdreef 312 in Den Haag.

Solliciteren en contact
Wil je meer weten over deze baan en het team? Bel of mail dan met Yvon Perquin, Afdelingshoofd Informatie Management, E-mail: y.m.m.perquin@sodm.nl of
tel 06 51435321.

Je curriculum vitae met een motivatiebrief ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk. Kandidaten kunnen reageren tot 2 april 2019.

Als je eerst nog wil kijken of het werk en de omgeving iets voor je is, kunnen we ook in overleg met jouw huidige leidinggevende een detacheringsperiode overwegen

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct online.