Klacht indienen over SodM
Heeft u een klacht over SodM?
Staatstoezicht op de Mijnen (SodM) probeert zo zorgvuldig en nauwkeurig mogelijk te werken. Wanneer u het niet eens bent met onze werkwijze of zich onjuist behandeld voelt, dan kunt u bij ons een klacht indienen. Uw klacht kan gaan over zowel de handelwijze van SodM als over het gedrag van medewerkers van SodM.
Oplossing zoeken
Zodra wij uw klacht ontvangen, onderzoeken we wat er precies aan de hand is. Wij kijken eerst samen met u of we een oplossing kunnen vinden. Daarvoor gaan wij met u in gesprek. Komen we er op die manier niet uit, dan nemen we de klacht in behandeling.
Onafhankelijke behandeling van uw klacht
Wij behandelen uw klacht volgens de procedure van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. Onze klachtenfunctionaris zal uw klacht onafhankelijk behandelen en geeft advies aan de Inspecteur-generaal der Mijnen. Hij beslist uiteindelijk over de uitkomst.
Hoe behandelt SodM uw klacht?
SodM gaat vertrouwelijk met uw klacht om. U krijgt een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. Degene over wie u klaagt, krijgt een kopie van uw klacht. U kunt desgewenst mondeling een toelichting geven. Deze toelichting komt in een verslag. De klachtenfunctionaris geeft advies aan de Inspecteur-generaal der Mijnen over de afhandeling van uw klacht. Hij laat u in een brief weten hoe de klacht afgehandeld wordt. Dit gebeurt normaal gesproken binnen zes weken. Soms kan het langer duren, afhankelijk van de klacht. Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door SodM of het resultaat daarvan? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
Hoe dient u een klacht in over SodM?
U kunt uw klacht telefonisch (070 – 379 8400), per post (Postbus 24037, 2490 AA Den Haag) of via onderstaand formulier indienen.